Όσο η πανδημία του κορονοϊού συνεχίζεται είναι σημαντικό να παραμένουμε σπίτι ώστε να βοηθήσουμε στη μείωση της διασποράς του COVID-19, αλλά παράλληλα να φροντίσουμε και την υγεία μας
Αναπόφευκτα είτε λόγω της καραντίνας είτε λόγω αυτοαπομόνωσης ο χρόνος που ξοδεύουμε στο σπίτι είναι άπλετος και αυτή είναι η σωστή ευκαιρία να τον αξιοποιήσουμε προς όφελος δικό μας και της οικογένειας μας βελτιώνοντας τις διατροφικές μας συνήθειες.

Είναι κάτι που πολλοί δεν είχαμε το χρόνο να το κάνουμε πριν.

Η έλλειψη χρόνου είναι μία από τις συνηθέστερες δικαιολογίες που αναστέλλουν την αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς.
Για παράδειγμα ακούμε συνεχώς πως: «Δεν έχω χρόνο να φάω πρωινό», «Δεν προλαβαίνω να κόψω σαλάτα» «δεν προλαβαίνω να μαγειρέψω»
Η υιοθέτηση όμως υγιεινών συνηθειών είναι το μόνο πραγματικό όπλο ώστε να καταφέρουμε να διατηρήσουμε το βάρος μας και να προστατεύσουμε την υγεία μας.

  • Εάν καθημερινά αρχίσουμε και αλλάζουμε κακές τακτικές σύντομα θα απαλλαγούμε από αυτές. Ομοίως και αν θέλουμε να αποκτήσουμε μια καλή συνήθεια πρέπει να αρχίσουμε, έστω και με λίγη πίεση, κάθε μέρα να την βάζουμε στο πρόγραμμά μας!

Την περίοδο αυτή το στρες, η συναισθηματική φόρτιση, ο εγκλεισμός και η ανασφάλεια της εργασίας αυξάνουν τις πιθανότητες της συναισθηματικής υπερφαγίας, δηλαδή της κατανάλωσης φαγητού ώστε να καλύψουμε συναισθηματικά κενά, χωρίς όμως να πεινάμε και να έχουμε ανάγκη από τροφή. Έτσι ωθούμαστε στη κατανάλωση ανθυγιεινών τροφίμων, στο τσιμπολόγημα και γενικότερα στη κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας φαγητού. Τρώμε χωρίς να το χρειαζόμαστε και χωρίς να πεινάμε.

Πως θα απαλλαγούμε όμως από αυτή τη τάση κατανάλωσης και τι πρέπει να κάνουμε για να μη βγούμε εκτός ελέγχου;

1. Προγραμματίστε τι θα φάτε! Με αυτό τον τρόπο εβδομαδιαίως θα είστε σίγουροι πως έχετε καλύψει όλες τις ομάδες τροφίμων που πρέπει να καταναλώσουμε ώστε να καλυφθούμε σε θρεπτικά συστατικά. Πάτε στο σούπερ μάρκετ με λίστα του τι θέλετε να αγοράσετε και ποτέ μη πάτε πεινασμένοι! Εκεί επιλέξτε υγιεινά τρόφιμα αποφεύγοντας να γεμίσετε το καλάθι σας με γλυκά και ανθυγιεινά σνακ, καθώς η έκθεση μας με αυτά μετέπειτα στο σπίτι σίγουρα θα οδηγήσει και στη κατανάλωσή τους.  

2. Ξεκινήσετε να καταγράφετε τι τρώτε. Ένα ημερολόγιο διατροφής θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε σφάλματα και ελλείψεις στη καθημερινή σας διατροφή καθώς επίσης βοηθάει και στη καλύτερη ρύθμιση του βάρους και στην επίτευξη των στόχων. Υπάρχουν και εφαρμογές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.
Καταγράψτε επίσης και το νερό που καταναλώνεται ώστε να είστε σίγουροι πως προσλαμβάνεται καθημερινά τα αναγκαία υγρά που χρειάζεται το σώμα σας.

3. Να ζυγίζεστε συχνά ώστε να παρατηρείτε τυχόν αλλαγές στο βάρος και αναλόγως να ρυθμίζεται τη ποσότητα φαγητού που καταναλώνεται.
                                                                        Προσοχή, τα παιδιά χρειάζονται μικρότερες μερίδες από τους ενήλικες!!!

4. Οργανώστε σωστά το γεύμα σας ασχοληθείτε με τη μαγειρική και αποφύγετε να παραγγέλνεται από έξω τροφές οι οποίες είναι πλούσιες σε αλάτι και κορεσμένο λίπος. Τώρα με την περίσσεια χρόνου μπορείτε να δοκιμάστε να κάνετε εκείνες τις συνταγές που δεν είχατε το χρόνο να κάνετε πριν!

5. Μείνετε ενυδατωμένοι αποφεύγοντας όμως τις υγρές θερμίδες οι οποίες βρίσκονται σε διάφορα έτοιμα ροφήματα.

6. Καταναλώστε αρκετές φυτικές ίνες μέσω φρούτων λαχανικών και δημητριακών ολικής άλεσης, έτσι θα σας κρατήσουν περισσότερη ώρα χορτάτους και θα διατηρήσουν πιο σταθερά τα επίπεδα της γλυκόζη στο αίμα σας. Η καθημερινή
κατανάλωση φρούτων και λαχανικών τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες θα βοηθήσουν το ανοσοποιητικό σας.
sos: Εδώ είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να αναφέρουμε πως:
Δεν υπάρχει κανένα θρεπτικό συστατικό και κατ’ επέκταση κανένα τρόφιμο το οποίο ως τώρα να έχει βρεθεί πως βοηθάει με οποιονδήποτε τρόπο στη μάχη κατά του κορονοϊού. Οπότε αν δεν τηρούμε ευλαβικά τα μέτρα δε πρόκειται να μας προστατέψει κανένα «super food»
Σημαντικό ρόλο όμως, εάν προσβληθούμε από τον ιό, παίζει σε τι κατάσταση θα βρει το ανοσοποιητικό μας το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη διατροφή και την κατάσταση που βρισκόμαστε (κακές διατροφικές συνήθεις, υπερκατανάλωση αλκοόλ, παχυσαρκία).
Οπότε ένα καλό ανοσοποιητικό μπορεί να αντιμετωπίσει καλύτερα έναν λοιμωξιογόνο παράγοντα.

7. Τέλος, απολαύστε το οικογενειακό σας γεύμα τώρα που περνάτε περισσότερο χρόνο με τους δικούς σας ανθρώπους και προσπαθήστε προσφέρεται στο παιδί σας το υγιεινό διατροφικό πρότυπο. Είναι η κατάλληλη ευκαιρία να ανακατευτούν και τα παιδιά στη κουζίνα αποκτώντας νέες δεξιότητες, πολύ χρήσιμες στο μέλλον και στην ενήλικη ζωή τους. Αφήστε τα να επιλέξουν ποια λαχανικά θέλουν να συμπεριλάβουν στο πιάτο τους και ενθαρρύνετε τα να κάθονται να τρώνε το γεύμα τους στο τραπέζι.

  • Να θυμάστε πως μόλις λήξει η καραντίνα θα είναι ο καιρός που θα ξεκινήσουμε να βγαίνουμε στη παραλία. Θέστε στόχους και κίνητρα όλο αυτό το χρονικό διάστημα και τίποτα δε θα πάει στραβά!                    

 

Δαλάτση Βασιλική 

Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© 2016 - Power by xologo

Για ραντεβού καλέστε μας στο 25510 88648